Co pić zamiast kawy?

Kawa nie tylko znakomicie smakuje, ale też pobudza i daje z rana przysłowiowego kopa.

Niestety nałogowe picie kawy niesie za sobą konsekwencje niebezpieczne dla zdrowia. Trzeba pamiętać, że kawa podnosi ciśnienie i wypłukuje magnez. Dowiedz się czym możesz ją zastąpić.

Herbata

Wśród herbat tak w Polsce, jak i w całej Europie Zachodniej najbardziej popularna jest wciąż jej czarna odmiana. Klasyczną, zwykłą czarną herbatę, możemy zastąpić charakterystycznym smakiem earl grey lub całą gamą herbat owocowych. Najlepiej pić ją bez cukru.

Szczególnie poleca się picie herbaty zielonej. Na sklepowych półkach znajdziesz też różne jej smakowe wariacje, np. z z maliną, pomarańczą, opuncją figową czy grejpfrutem.

Zalety „zielonej”: chroni przed zawałem serca, stymuluje krążenie, reguluje ciśnienie krwi, działa przeciwko kamieniom w wątrobie, nerkach i pęcherzu moczowym, łagodzi w znaczny sposób dolegliwości związane z reumatyzmem i chroni organizm przed jego wystąpieniem oraz dzięki zawartości katechiny obniża poziom cholesterolu całkowitego, wpływając jednocześnie na wzrost cholesterolu HDL.

Kawa zbożowa

Ten bezkofeinowy napój kawowy jest niskokaloryczny i bardzo smaczny. Popularna „zbożówka” jest prażona z ziaren zbóż, zawiera cenny dla organizmu błonnik, białko, węglowodany, a przy tym nie zawiera tłuszczu. Zawiera witaminy z grupy B, potas, fosfor, magnez, fitoterpeny, fenolokwasy oraz inulinę. Jest prebiotykiem, co oznacza, iż jest doskonałą pożywką dla mikroflory jelitowej (Lactobaccillus czy Bifidobacterium), poprawia wchłanianie wapnia.

Popularna w Polsce „Inka” wspomaga też neutralizację wolnych rodników, wpływających na procesy starzenia się organizmu czy nowotwory.

Kakao

Dobre nie tylko dla małych dzieci. Nasiona kakaowca charakteryzują się bogatym składem biochemicznym, gdyż zawierają ponad 800 związków o właściwościach nawilżających, tonizujących, rewitalizujących i regenerujących. W skład nasion wchodzi wapń, żelazo, magnez i fosfor. Kakao jest też bogate w witaminy A, E i z grupy B, tryptofan, który jest wykorzystywany przez mózg do wytwarzania serotoniny, która zapewnia spokój i daje uczucie szczęścia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *